Så här blir du kund!

Hos oss försvinner du inte i mängden. Du ska känna att vi alltid har tid för dig och att det alltid är lätt att nå oss. Vi sköter all kontakt med din kommun eller försäkringskassan och vi hjälper dig genom hela processen – från ansökan till beslut. Om någonting är oklart, bistår vi med juridisk expertis.

Första kontakten

Kontakta oss och bestäm tid för ett personligt möte, gärna hemma hos dig. Vi diskuterar din situation och dina behov och önskemål. Mötet är helt förutsättningslöst och naturligtvis kostnadsfritt.

Din skräddarsydda lösning

Vid vårt andra möte presenterar vi en helhetslösning som bygger på dina önskemål. Tillsammans går vi igenom förslaget och förklarar vad det innebär för dig att bli kund hos Poolarna Assistans.

Du har bestämt dig

Du har bestämt dig – du vill bli kund hos Poolarna Assistans! Nu börjar vårt arbete med att söka rätt personal till dig. Vi genomför intervjuer med potentiella assistenter och väljer ut någon som vi tror passar just dig. När du tycker att vi hittat rätt person, sköter vi all kontakt med kommun och försäkringskassa. Det finns alltid utrymme att förändra assistansen om dina behov eller önskemål förändras med tiden.

Din ansökan lämnas in

Om du inte redan har ett beslut om assistans, lämnas en ansökan in till kommunen/försäkringskassan. De gör då en utredning om vilka behov du har. Vi finns med och stöttar dig.

Beslut

När vi mottagit beslutet, går vi igenom det med dig. Om beslutet är positivt, ser vi till att assistansen påbörjas. Om du nekas assistans, kan vår juridiska expert hjälpa dig att överklaga beslutet.

Ansök om assistans

Vill du ta första steget för att bli en del av vår gemenskap? Ring oss på 040-661 56 95 eller fyll i ansökan nedan, så tar vi kontakt med dig för ett första möte. Fler sätt att nå oss ser du under fliken ”Kontakt”.

Skriv in tecknen du ser ovan, klicka sedan på Skicka. (Detta är bara till för att undvika spam).